Programy do zmiany rozmiaru – wielkości zdjęć – bez straty jakości.  Czyli jak zmniejszyć zdjęcie. 

Zdaję sobie sprawę, że część z Was w ogóle nie używa programów graficznych, ba, wysyła na Facebooka, na bloga, do znajomych zdjęcia wprost z body aparatu. Ale tu stoi na przeszkodzie wielkość zdjęcia – często zbyt duża aby zdjęcia wysłać “hurtem” do kogoś np. za pomocą maila. Jak więc zmniejszyć zdjęcie? Jak zmienić jego rozmiar?

Owszem, niektóre programy pocztowe oferują automatyczną zmianę rozmiary fotografii. Niestety zazwyczaj dzieje się to kosztem jakości obrazu. Jak więc zmniejszyć zdjęcie by nie straciło wypracowanej zestawem optycznym i odpowiednim naświetlaniem jakości? Z pomocą przychodzi niewielki, bezpłatny program Light Image Resizer, pozwalający na:

  • zmianę wielkości zdjęcia (np. skrócenie boków)
  • zmianę jakości – kompresję zdjęcie (np. przy zachowaniu pierwotnej długości boków – zmniejszenie wagi w KB/MB)
  • dwa w jednym – zmianę i wielkości i jakości – np. na potrzeby Facebooka, bloga, wysłania pocztą email)
  • zmianę wielkości i jakości zdjęcia do określonej wagi w MB (np. do konkursów, gdzie zdjęcie ma być “nie większe niż np. 2 MB)
  • konwersję np. z RAW-ów do JPEG-ów (także większej ilości zdjęć jednocześnie!)
  • dodanie znaku wodnego – np. własnego nazwiska, emiala na zdjęcie lub logo

 UWAGA: program jest bezpłatny dla określonej ilości edycji. Potem należy zakupić licencję za ok. 80 zł. Warto.  Kliknij i ściągnij program Light Image Resizer.

Poniżej krótkie resume z funkcji programu. 

Strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.