Jeśli zastanawiasz się czy robisz dobre zdjęcia, jeśli szukasz porady, wskazówki „dokąd iść” w swojej fotograficznej drodze – zamów przegląd własnego portfolio.

Przegląd portfolio to najpopularniejszy sposób oceny zdjęć, często organizowany w czasie znanych festiwali fotografii w Polsce i za granicą. Świeże spojrzenie osoby z zewnątrz, krytyczna (ale nie krytykancka) ocena prac i odpowiedź na pytanie: co dalej to często moment przełomowy, który pozwala na bardziej świadome i ciekawsze fotografowanie.

Co to jest przegląd portfolio?

To moja, subiektywna, ale poparta latami doświadczeń w fotografowaniu, szkoleniu i oglądaniu cudzych zdjęć, ocena Twoich prac. Jeśli czujesz obawę by przesłać mi swoje zdjęcia – pozbądź się jej. Jestem tu po to, aby Ci pomóc, a nie  „mądrzyć”  się,. To nie forum dyskusyjne, na „którym każdy wie najlepiej”, a „jego zdjęcia są i tak najlepsze”. Oceniam konstruktywnie.

Co da Ci moja ocena?

Jeśli chcesz dowiedzieć się na jakim poziomie są twoje zdjęcia – zapraszam – zamów przegląd własnego portfolio.

Piotr Trybalski

ZOBACZ:

Wybrane zdjęcia fotografów, którzy skorzystali z przeglądu portfolia. Zobacz.

Oceniając Twoje zdjęcia powiem Ci:

  • Które z nich są naprawdę dobre
  • Które z nich są słabsze i dlaczego
  • Jakie błędy popełniasz: kompozycyjne i techniczne;  jak je skorygować
  • Który temat – wg mnie – lepiej „czujesz”, a w którym się „gubisz”
  • Jak rozwijać się dalej, co zrobić, by ciekawiej, lepiej fotografować.

Jak zgłosić swoje zdjęcia do przeglądu portfolio?

To proste. Wybierz 20 zdjęć, które uważasz za najlepsze w swoim dorobku. Najlepiej, jeśli to będą zdjęcia o różnej tematyce, zróżnicowanych kadrach, zróżnicowanym świetle. Pokaż mi swoje portrety, krajobrazy, zdjęcia makro, zdjęcia górskie, w akcji, te zrobione na spacerze czy w czasie wakacji. W świetle dziennym i sztucznym. Ważne, by rzeczywiście podobały Ci się. Nie pokazuj zdjęć zdublowanych, jeśli masz dwa podobne kadry – pokaż ten wg. Ciebie najlepszy. Jeśli jakieś zdjęcie mnie szczególnie zainteresuje – prześlę Ci prośbę o dodatkowe.

Przygotuj 20 zdjęć (jeśli będzie 20 – nic się nie stanie, ale 20 to maksymalna liczba), dość duże (najlepiej minimum  1000 pikseli w podstawie), ale nie większe nić 500 kb każde (czyli maksymalnie 10 MB na wszystkie zdjęcia). Jeśli będziesz mieć problem z przygotowaniem zdjęć – daj mi znać, pomogę Ci. Zdjęcia  wyślij na adres: piotr@trybalski.com  – możesz je spakować zipem lub po prostu wrzucić do poczty.

Do paczki zdjęciami dołącz odpowiedzi na pytania: co najbardziej lubisz fotografować, jak często fotografujesz (codziennie, tylko na wakacjach, w weekendy etc) jaki posiadasz aparat (marka i model), jakie są Twoje oczekiwania związane z fotografią (chcesz z tego żyć, chcesz po prostu robić lepsze zdjęcia, masz ambicje zostać fotografem etc).

Przegląd portfolio krok po kroku:

  1. Wybierz swoje zdjęcia
  2. Prześlij mi je
  3. Odpowiedz na pytania z ankiety
  4. Prześlij propozycję terminów rozmowy
  5. Zapłać
  6. W czasie webinaru porozmawiamy o Twoich zdjęciach.
Jak przekaże Ci moją ocenę?

Optymalnym rozwiązaniem jest webinar, czyli wideo czat (lub czat via Skype) przez Internet. Nie potrzebujesz do tego żadnego oprogramowania – wystarczy komputer z głośnikami i  kamerką lub nawet bez kamerki. W czasie takiego internetowego spotkania będziesz mógł usłyszeć moją opinię. Pokaże Ci – w czasie rzeczywistym – co można na nim, zdjęciu, zmienić aby było lepsze (zarówno w kwestii kadrowania jaki i obróbki w komputerze). Nasze internetowe spotkanie będzie trwało do 1h-1.5h. Optymalna pora to wieczór, kiedy będziesz mieć czas i chwilę na skupienie. Na życzenie mogę też nagrać nasze spotkanie. Wówczas będzie można odtworzyć je ponownie. Na pewno otrzymasz pisemne podsumowanie naszego spotkania i porady związane z Twoimi fotografiami.

Ile to kosztuje

Cena przeglądu portfolio 20 zdjęć to 150 zł. Zapłacić możesz w wygodny sposób: przelewem przez Internet lub PayPalem. Kliknij tutaj by zamówić przegląd porftolio.

  • mariola

    Czy da się jeszcze zrobić przegląd zdjęć przed Świętami?

    • PiotrTrybalski

      Niestety, mam dwie osoby chętne i nie dam rady. Zapraszam jakoś tak kilka dni po Sylwestrze 🙂

  • Marek

    Bardzo dziękuję za przegląd moich zdjęć i cenne wskazówki. Nie zdawałem sobie sprawy ze swoich fotograficznych błędów. I mimo, że niektóre słowa bolały 😉 – ma Pan całkowitą rację. Wiosną zgłoszę się ponownie. Pozdrawiam, Marek.

  • M’Deck

    Buhaha! Nie mogę w to uwierzyć! Ocenisz moje zdjęcia za stówkę?! Rewelka! Gdzieś Ty się zrodził człowieku!? I przede wszystkim kim Ty jesteś, że chcesz oceniać cudze prace za pieniądze?!

A może to Cię zainteresuje?