Pin It

Jak stworzyć estetyczne, nowoczesne portfolio fotograficzne? To proste, wystarczy skorzystać z niedrogich szablonów. np. WordPress, wykupić niedrogi hosting, domenę i zainstalować wszystko na serwerze. I gotowe.

Jaka jest zaleta takiego rozwiązania? Po pierwsze estetyka – zamówienie takiej strony u grafika to wydatek przynajmniej kilkuset złotych. Tutaj dostajemy i gotowy projekt i system CMS do zarządzania stronami. Dodawanie galerii, zdjęć, opisów etc. jest banalnie proste i nie wymaga żadnej wiedzy z zakresu projektowania stron, html-a etc. Dodatkowo system WordPress świetnie można integrować np. z kontem Facebook i to na wielu poziomach (logowanie, komentarze, głosowania etc). Możesz też pisać bloga, wrzucać fotobloga – wszystko w jednym miejscu.

Jak przedstawia się kalkulacja dla uruchomienia własnego portfolio fotograficznego? Policzmy:

  1. Zakup szablonu (template) – 35 USD – czyli ok. 110 zł
  2. Zakup miejsca na serwerze – od 10 zł miesięcznie – czyli ok. 120 zł/rok (zobacz ofertę)
  3. Zakup własnej domeny (np. moja to trybalski.com) – ok. 13 zł/rok

RAZEM: 110 zł (wydatek jednorazowy) + 11 zł/miesiąc.

Dodatkowo (jeśli chcesz mieć wszystko zainstalowane na serwerze, gotowe do wypełniania zdjęciami) – instalacja i konfiguracja serwisu na serwerze: 100 zł netto. Jeśli potrzebujesz takiej pomocy – napisz: pomoc@trybalski.com

W pierwszej edycji przeglądu szablonów proponuje 10 stylowych, pełnoekranowych szablonów WordPress. Koszt szablonu waha się w granicach 30-35 USD ( 90 – 110 zł).

 

DK for Photography

Cena: 35 USD. Więcej informacji

 

Photorific

Cena: 30 USD. Więcej informacji

 

King Size

Cena 35 USD. Więcej informacji

Teardrop

Cena 35 USD. Więcej informacji

 Minimalista

Cena 35 USD. Więcej informacji

 

MG Universal

Cena 35 USD. Więcej informacji

 

MediaReal

Cena 35 USD. Więcej informacji

 

Atlas for Photography

Cena 35 USD. Więcej informacji

 

Studio ZEN

Cena 35 USD. Więcej informacji

Pacifico

Cena 35 USD. Więcej informacji

  • wueit

    najaka jest wada To ze 110 zl to przecietnie 11 godzin pracy.
    Nastepme koszty to nastepne godziny pracy itd
    A najwazniejsze jesli mam wykupiony host mija mi termin zdjecia znikaja, prawda?
    czyli temat dla idiotow..
    a co bedzie jesli ktos wylaczy prad?
    A JESZCZE ZARZADALISCIE email podalem ale juz widac ze to szpieg albo reklamiarz

  • Większość z poleconych szablonów wymaga jednak polonizacji i podstawowych umiejętności w php…

    • PiotrTrybalski

      Z phpraczej nic nie trzeba mieć wspólnego. Co do polonizacji też nie bardzo. Co tu polonizować? Ewentualnie komunikaty typu „opublikowano”, „w kategorii” – często są na to przygotowane (pliki językowe). Nazwy w menu – ustawia się samodzielnie.

      • Niestety nie mogę się zgodzić, wiem co mówię bo 4 z proponowanych szablonów wdrażałem. Polonizację też trzeba w większości poprawiać (odmiana i oboczności), choć w tym ostatnim przypadku zgadzam się, wystarczy porzadny notatnik (obsługa utf-8)… Nie jest to nauka o budowie rakiet ale solidne podstawy trzeba mieć…

        • PiotrTrybalski

          Ok, to napisz proszę co trzeba robić w php. Znam te szablony, nie widzę potrzeby znajomości php-a. Ale – może jestem w błędzie.

  • Tak zgadza się, ale im prędzej czy później chcemy jednak coś zmienić w swoim portfolio. Ja tak np. mam, że z czasem coś mi się nie podoba i muszę to zmienić. A w WordPressie takie zmiany czasem stwarzają mnóstwo problemów.

  • Mariusz, mówimy o rozwiązaniu: kup, zainstaluj, wypełnij treścią, używaj. W tych szablonach nie ma potrzeby modyfikacji, konfiguracji etc. To proste portfolio ze zdjęciami.

    Jeśli jednak ktoś ma taką potrzebę/ochotę – oczywiście może to zrobić. Jednak nie jest to warunek konieczny by mieć swoje portfolio. Prawda?

  • Nie powiedziałbym, że w WordPressie jest wszystko proste. Jeżeli chcemy skonfigurować szablon według własnych potrzeb, to się zaczyna duży problem 🙂

A może to Cię zainteresuje?