I słowo stało się ciałem, zapraszam na pierwszy z zapowiadanych wyjazdów fotograficznych. Zaczynamy na Ukrainie a dokładnie we Lwowie i na ukraińskim Zakarpaciu.

Po pierwsze Lwów

Dla jednych Lwów dla innych Lviv albo Lemberg czy Leopoli; po prostu miasto lwa! Uwodzi urodą swoich zabytków, atmosferą nostalgii i nagromadzeniem twórczych wibracji. Przespacerujemy się po kamiennym bruku, zajrzymy w zaułki, przyklękniemy przed obrazem Matki Boskiej w katedrze; przed którym śluby złożył król Kazimierz… Będziemy fotografować ludzi i budynki, „nastroje i ulotne chwile”; spróbujemy „zatrzymać w kadrze” nastrój miasta. A kiedy dopadnie nas zmęczenie usiądziemy na aby wypić filiżankę kawy, szklaneczkę lwowskiego piwa czy kieliszek wina z Krymu.

AKTUALNE
Foto-wyprawy

Zobacz: kalendarium wypraw i warsztatów fotograficznych

Będziemy fotografować: Cmentarz Łyczakowski, budynek opery, podwórka kamienic starego miasta, place targowe, kościoły, blokowiska postkomunistyczne.

„Tam szum Prutu Czeremoszu…….”

Zakarpacie jest najciekawszym i najbardziej zróżnicowanym rejonem górskim Ukrainy. Z łagodnymi pasmami porośniętymi wiekową buczyną kontrastują gołoborza i połoniny najwyższych szczytów kraju. Jesienią buczyna złoci się kolorami, żółkną trawy, a poranna rosa skrzy się w promieniach słońca.

Będziemy fotografować: Chętni będą mogli wyjść na połoniny, inni będą fotografować nurty Prutu, Cisy lub huculskie zagrody. Będziemy starać się pokazać tę wciąż dziką i niezbyt często odwiedzaną przez turystów część Europy. Stawiamy na autentyczność i reporterskie oko.

Czym się różni wyprawa fotograficzna od wycieczki turystycznej?

Po pierwsze: Wyjazd został tak przygotowany, aby ograniczyć częstotliwość przemieszczania się oraz zapewnić odpowiednią ilość czasu na fotografowanie w każdym z miejsc. Dobre zdjęcia to priorytet. Jeżeli okaże się, że z przyczyn od nas niezależnych nie uda się przygotować fotografii w atrakcyjnym miejscu – za zgodą grupy możemy zmienić program wyprawy tak, aby wrócić lub pozostać w tym miejscu dłużej.
Po drugie:
Podczas pleneru oprócz przewodnika z Klubu Podróży Horyzonty, będę z Wami również ja. Przed każdym plenerem poprowadzę odprawę, która pomoże nam ująć realizowane tematy we właściwy sposób.
Po trzecie: Jedziemy aby robić jeszcze lepsze zdjęcia, dlatego wieczorami odbędą się warsztaty, podczas których poznacie tajniki fotografii podróżniczej.
Po czwarte:
Po warsztatach będziemy pokazywać najlepsze zdjęcia, które zrealizowaliśmy w ciągu dnia, omawiać błędy, chwalić najlepszych. Wszystko po to aby dowiedzieć się jeszcze więcej o dobrej fotografii.
Po piąte:
na zakończenie wyprawy urządzimy konkurs fotograficzny z nagrodami!

Plan Wyprawy:

Termin: 25-30 września 2010
Cena: 1190 zł, a w niej:
Transport:
wygodnym busem lub autokarem (wyjazd z Warszawy)
Zakwaterowanie: noclegi w hotelu we Lwowie i w Jasini, pokoje 2-3 osobowe, dopłata do pokoju 1-osobowego za dopłata (250 PLN)
Wyżywienie: śniadania
Opiekę przewodnika,

Warsztaty fotograficzne: minimum 5 godzin zajęć teoretycznych oraz omawianie i analizowanie fotografii wykonanych w czasie pleneru
Ubezpieczenie: NW i KL, ubezpieczenie bagażu, Signal Iduna
Podatek VAT

Dzień 1. Wyjazd z Warszawy o godz. 10.00 sprzed Sali Kongresowej Pałacu Kultury, przejazd do Lwowa przez Przemyśl. Osoby z południa mogą dosiąść się w Przemyślu. Nocleg we Lwowie.

Dzień 2. Śniadanie w hotelu. Plener we Lwowie: będziemy fotografować budynek opery,podwórka kamienic starego miasta, place targowe, kościoły, będziemy szukać śladów z przeszłości a także fotografować ludzi. Nocleg we Lwowie.

Dzień 3. Śniadanie w hotelu. Plener we Lwowie: będziemy fotografować postkomunistyczne blokowiska i życie w tych dzielnicach oraz Cmentarz Łyczakowski, po południu przejazd do Jasini, po drodze postoje w mijanych wsiach na fotografowanie. Nocleg w Jasini.

Dzień 4. Śniadanie. Plener w Karpatach. Wyjazd na fotografowanie jesiennych klimatów na górskich połoninach (wyjazd fakultatywny) lub fotografowanie „klimatów karpackich” w Jasini, Worochcie, Werchowinie i mniejszych wsiach i przysiółkach. Nocleg w Jasini,

Dzień 5. Śniadanie, potem przejazd do Drohobycza na plener. Drochobycz kojarzony jest z Brunonem Schulzem, ale my zwrócimy też uwagę podczas fotografowania na to co pozostało ze spuścizny Austro-Węgierskiej. Późnym popołudniem wyjazd w kierunku granicy, wieczorem przyjazd do Przemyśla.

Dzień 6. Rano przyjazd do Warszawy.

Plan Warsztatów Fotograficznych „Fotografowanie w podróży”:

1. Każdego dnia, przed wyjściem na plener będziemy omawiać warunki fotografowania i planowaną tematykę. Prowadzący warsztaty wskaże na co warto zwrócić uwagę, ustali plan dnia i logistykę poruszania się w fotografowanych miejscach.

2. Po dniu fotografowania, po kolacji spotykamy się i omawiamy wykonane zdjęcia. Każdy będzie miał za zadanie wybrać do 3 najlepszych zdjęć. Zostaną następnie omówione przez prowadzącego, wybierzemy też najlepsze zdjęcia danego dnia.

3. Po ocenie zdjęć odbędzie się ok. godzinny wykład z prezentacją na poniższe tematy związane z fotografowaniem w podróży:
– jak się przygotować do wyjazdy fotograficznego?
– jak fotografować na ulicy?
– jak fotografować ludzi?
– jak przygotować siebie i sprzęt do fotografowania w różnych warunkach?
– jak fotografować wydarzenia?
– jak kreatywnie wykorzystywać funkcje aparatu aby robić lepsze zdjęcia?
– jak wybierać zdjęcia i układać cykle fotograficzne?

4. Po wyprawie stworzymy internetową galerię zdjęć, złożoną z najlepszych fotografii wykonanych podczas pleneru.

5. Każdy z Was dostanie także certyfikat ukończenia warsztatów fotograficznych.

Wyjazd organizowany jest przy współpracy z Klubem Podróżników TRZY ŻYWIOŁY.

  • Iza

    Czy ten wyjazd na Ukrainę zostanie powtórzony w tym roku? A jeśli jest jakiś inny wyjazd na warsztaty foto w plenerze (Polska lub kraje sąsiednie) w okolicach od maja do września, to bardzo proszę o informację.
    Iza Osińska (606-51-59-11)